00:16 Газета «Молодий буковинець» у світлі медіа-дослідження О.Чекмишева | |
Газета «Молодий буковинець» за період моніторингу найбільше уваги у нейтральній тональності приділила висвітленню проблем підприємців, насамперед ця інформація стосувалась обговорення нового податкового кодексу, який істотно змінює умови оподаткування саме для приватних підприємців, працюючих по спрощеній системі. Подавались різні точки зору на проблему, позитивні та негативні наслідки змін у системі оподаткування для цієї групи населення, читачів знайомили з думками фахівців. Видання достатньо повно представляло різні соціально-домографічні групи Буковини, найменше згадок у нейтральній тональності стосувалось селян. У негативній тональності читачів знайомлять зі проектами реформи пенсійної системи у матеріалі «Бідні поділяться з багатими» (22.07 Є.Соболєв) Найбільше матеріалів у нейтральній тональності у «Молодому буковинці» надруковано про зростання цін на продукти та комунальні послуги. Це видання, на відміну від інших, не тільки надавало офіційну інформацію про зростання тарифів та субсидій, але і звертало увагу на проблеми, які виникають у багатьох пенсіонерів, які мають прописаних у квартирі непрацюючих дітей, та інші «слабкі місця» у процесі отримання субсидій. Також багато уваги журналісти надали висвітленню проблем ліквідації наслідків повені, безробіття, затримок у виплаті заробітної плати. Не згадувались проблеми повернення кредитів, банківська криза та трудова міграція. У негативній тональності найбільше матеріалів було щодо ліквідації наслідків повені: «Нехай Янукович за ці гроші збудує хату!» (12.08, О.Гнідан) та «Без відома начальника підлеглі не крадуть» (22.07, М.Карасьова розкрадання коштів, виділених на ліквідацію повені). Найпопулярніший засіб маніпулювання читачами – це «обгортання» цілком нейтрального, іноді виваженого аналітичного матеріалу у гострі, незрозумілі, негативні заголовки. Цей прийом часто застосовують журналісти газети «Молодий буковинець»: 5.08 «Спрощенців» «задушать» податками» (назва у негативній тональності), матеріал – у нейтральній., «Губернатор і зами скинулися бідним чиновника» (назва – сарказм, негатив), зміст – нейтральний з коментарями експерта, «Уряд «ощасливив» потерпілих від повені» (назва – негатив, сарказм), зміст – нейтральна інформація. 12.08. Матеріал про результати вступної кампанії до університету (нейтральна тональність), назва – «Здорові зуби та «промивання» мізків нам забезпечать» Медіаксперти: 1. Які проблеми, слабкі сторони у підборі чи подачі новин, іншої інформації Ви помітили у регіональних ЗМІ? Перша хвиля: 1) недостатня аналітичність 2) недостатньо представлені сільські новини і проблеми села 3) використання статистичної інформації без її аналізу та встановлення причинно-наслідкових зв’язків 4) мало проблем молоді Друга хвиля: 1) брак аналітики 2) брак сільських новин та аналізу проблем села 3) подається статистика без аналізу та прогностики 4) брак інформації про життя і проблеми молоді 2. Які новини підбираються чи подаються краще тими чи іншими регіональними ЗМІ? Перша хвиля: 1) новини про життя міста 2) молодіжні проблеми, культурне життя, проблеми села 3) щодо соціального захисту буковинців, молодіжні, сфера побуту й дозвілля. Загалом – широкий спектр найсвіжіших новин – від державного до місцевого рівня 4) соціально-економічні Друга хвиля: 1) міське життя 2) молодіжні проблеми, культурне життя, проблеми села 3) соціально-економічні Журналісти: 1. Які проблеми, слабкі сторони у підборі чи подачі новин, іншої інформації Ви помітили у регіональних ЗМІ? Перша хвиля: 1) майже цілковита відсутність конфліктних матеріалів 2) реклами більше, ніж інформації Друга хвиля: 1) брак конфліктних матеріалів 2) реклами більше, ніж інформації 2. Які новини підбираються чи подаються краще тими чи іншими регіональними ЗМІ? Перша хвиля: 1) політика, культура 2) "гарячі" новини 3) гарно і підбираються і подаються новини 4) соціальні, економічні, політичні, молодіжні, культурно-мистецькі, спортивні Друга хвиля: 1) політика, культура 2) "гарячі" новини 3) соціальні, економічні, політичні, молодіжні, культурно-мистецькі, спортивні Топ-менеджери: 1. Які проблеми, слабкі сторони у підборі чи подачі новин, іншої інформації Ви помітили у регіональних ЗМІ? Перша хвиля: 1) Не завжди повна інформація 2) відсутня аналітика, оцінка діяльності місцевої влади Друга хвиля: 1) Неповна інформація 2) відсутня аналітика, оцінка діяльності місцевої влади 2. Які новини підбираються чи подаються краще тими чи іншими регіональними ЗМІ? Перша хвиля: Друга хвиля:
«На мою думку, всі теми, які ви перерахували, висвітлюються у всіх ЗМІ Буковини. Але жахає якість цього висвітлення. Особливо відмітився в цьому плані «Молодий буковинець». Я сприймаю тільки з посмішкою їхні заголовки репортажів: У сусідів змило паркан, Де буде жити свиня. Я перебільшую, але дійсно вони смішні. Серйозно до таких заголовків не можна відноситись. Це особисто моя думка. В інших навіть ЗМІ висвітлюється не досить професійно. Ми знову повертаємось до того, що не вистачає професійних кадрів, як журналістів зокрема, як тих, хто висвітлює, так і інших допоміжних спеціалістів, до яких може звернутися журналіст». «Оперативним серед газет є «Молодий буковинець», оскільки вони виходять часто, три рази на тиждень, якщо не чотири. Тому у них є змога завжди оперативно висвітлювати проблеми | |
|
Всього коментарів: 0 | |