00:16 Газета «Молодий буковинець» у світлі медіа-дослідження О.Чекмишева | |
![]() Видання достатньо повно представляло різні соціально-домографічні групи Буковини, найменше згадок у нейтральній тональності стосувалось селян. У негативній тональності читачів знайомлять зі проектами реформи пенсійної системи у матеріалі «Бідні поділяться з багатими» (22.07 Є.Соболєв) Найбільше матеріалів у нейтральній тональності у «Молодому буковинці» надруковано про зростання цін на продукти та комунальні послуги. Це видання, на відміну від інших, не тільки надавало офіційну інформацію про зростання тарифів та субсидій, але і звертало увагу на проблеми, які виникають у багатьох пенсіонерів, які мають прописаних у квартирі непрацюючих дітей, та інші «слабкі місця» у процесі отримання субсидій. Також багато уваги журналісти надали висвітленню проблем ліквідації наслідків повені, безробіття, затримок у виплаті заробітної плати. Не згадувались проблеми повернення кредитів, банківська криза та трудова міграція. У негативній тональності найбільше матеріалів було щодо ліквідації наслідків повені: «Нехай Янукович за ці гроші збудує хату!» (12.08, О.Гнідан) та «Без відома начальника підлеглі не крадуть» (22.07, М.Карасьова розкрадання коштів, виділених на ліквідацію повені). Найпопулярніший засіб маніпулювання читачами – це «обгортання» цілком нейтрального, іноді виваженого аналітичного матеріалу у гострі, незрозумілі, негативні заголовки. Цей прийом часто застосовують журналісти газети «Молодий буковинець»: 5.08 «Спрощенців» «задушать» податками» (назва у негативній тональності), матеріал – у нейтральній., «Губернатор і зами скинулися бідним чиновника» (назва – сарказм, негатив), зміст – нейтральний з коментарями експерта, «Уряд «ощасливив» потерпілих від повені» (назва – негатив, сарказм), зміст – нейтральна інформація. 12.08. Матеріал про результати вступної кампанії до університету (нейтральна тональність), назва – «Здорові зуби та «промивання» мізків нам забезпечать» Медіаксперти: 1. Які проблеми, слабкі сторони у підборі чи подачі новин, іншої інформації Ви помітили у регіональних ЗМІ? Перша хвиля: 1) недостатня аналітичність 2) недостатньо представлені сільські новини і проблеми села 3) використання статистичної інформації без її аналізу та встановлення причинно-наслідкових зв’язків 4) мало проблем молоді Друга хвиля: 1) брак аналітики 2) брак сільських новин та аналізу проблем села 3) подається статистика без аналізу та прогностики 4) брак інформації про життя і проблеми молоді 2. Які новини підбираються чи подаються краще тими чи іншими регіональними ЗМІ? Перша хвиля: 1) новини про життя міста 2) молодіжні проблеми, культурне життя, проблеми села 3) щодо соціального захисту буковинців, молодіжні, сфера побуту й дозвілля. Загалом – широкий спектр найсвіжіших новин – від державного до місцевого рівня 4) соціально-економічні Друга хвиля: 1) міське життя 2) молодіжні проблеми, культурне життя, проблеми села 3) соціально-економічні Журналісти: 1. Які проблеми, слабкі сторони у підборі чи подачі новин, іншої інформації Ви помітили у регіональних ЗМІ? Перша хвиля: 1) майже цілковита відсутність конфліктних матеріалів 2) реклами більше, ніж інформації Друга хвиля: 1) брак конфліктних матеріалів 2) реклами більше, ніж інформації 2. Які новини підбираються чи подаються краще тими чи іншими регіональними ЗМІ? Перша хвиля: 1) політика, культура 2) "гарячі" новини 3) гарно і підбираються і подаються новини 4) соціальні, економічні, політичні, молодіжні, культурно-мистецькі, спортивні Друга хвиля: 1) політика, культура 2) "гарячі" новини 3) соціальні, економічні, політичні, молодіжні, культурно-мистецькі, спортивні Топ-менеджери: 1. Які проблеми, слабкі сторони у підборі чи подачі новин, іншої інформації Ви помітили у регіональних ЗМІ? Перша хвиля: 1) Не завжди повна інформація 2) відсутня аналітика, оцінка діяльності місцевої влади Друга хвиля: 1) Неповна інформація 2) відсутня аналітика, оцінка діяльності місцевої влади 2. Які новини підбираються чи подаються краще тими чи іншими регіональними ЗМІ? Перша хвиля: Друга хвиля:
«На мою думку, всі теми, які ви перерахували, висвітлюються у всіх ЗМІ Буковини. Але жахає якість цього висвітлення. Особливо відмітився в цьому плані «Молодий буковинець». Я сприймаю тільки з посмішкою їхні заголовки репортажів: У сусідів змило паркан, Де буде жити свиня. Я перебільшую, але дійсно вони смішні. Серйозно до таких заголовків не можна відноситись. Це особисто моя думка. В інших навіть ЗМІ висвітлюється не досить професійно. Ми знову повертаємось до того, що не вистачає професійних кадрів, як журналістів зокрема, як тих, хто висвітлює, так і інших допоміжних спеціалістів, до яких може звернутися журналіст». «Оперативним серед газет є «Молодий буковинець», оскільки вони виходять часто, три рази на тиждень, якщо не чотири. Тому у них є змога завжди оперативно висвітлювати проблеми | |
|
Всього коментарів: 0 | |