Головна » 2010 » Вересень » 21 » Студентська мода – 2010, або Що актуально на філфаці
19:36
Студентська мода – 2010, або Що актуально на філфаці
   Студент – істота, якій постійно доводиться перебувати в масі (говорячи про масу, маємо на увазі сукупність індивідуумів), а для мас характерне таке явище, як мода – форма масової поведінки, яка виникає стихійно, під впливом настроїв, смаків, захоплень, манери поведінки, які домінують у певний період у конкретному товаристві людей. Нас зацікавило, які тенденції простежуються зараз у факультетських середовищах Чернівецького університету, які речі стають своєрідною ознакою приналежності до студентської спільноти. Із результатами дослідження моди на філологічному факультеті можете ознайомитися нижче.
    Примітка. Щоб зібрати матеріал для статті, автор послуговувався: а) власними спостереженнями; б) бесідами зі студентами філологічного факультету. При опрацюванні отриманих даних було підключено максимум об’єктивності та незаангажованості (це важливо ще й тому, що автор сам є членом «філологічної маси»), задіяно чи не всі аналітичні здібності юного соціолога. Усе ж деякі речі можуть викликати подив чи навіть обурення читачів. Їх дозвольте виправдати зовсім крихітним досвідом науковця та його обов’язком узагальнити конкретне й виділити з індивідуального типове.

     Факультет наречених, книголюбок і неперевершених господиньок
   Загальну моду на філологічному факультеті визначає співвідношення на ньому дівчат і хлопців, де кількісний показник перших переважає настільки, що стирає майже в порох друге число! Інший фактор – переважання в навчальних програмах гуманітарних предметів, а саме української мови, вітчизняної та зарубіжної літератури. І, нарешті, вплив має те, що значна частина цих студентів (чи то пак – студенток) мешкає в гуртожитку №2. Перелічені речі багато пояснюють. Наприклад, уже не може дивувати той факт, що на філфаці модно читати художню літературу. Від таких книг тут просто не втечеш! Особливо від книг місцевих авторів. Врешті на піку моди перебувають Марія Матіос, Галина Тарасюк (це буковинки), Борис Бунчук (це декан філологічного факультету) і т. д. Все, що рекомендують авторитетні викладачі літератури, стає модним. Передусім це класики і деякі сучасні письменники: Ірен Роздобудько, Патрік Зюськінд тощо. Так само закономірною є мода на пивно-гітарні тусівки на спортивному майданчику біля другого гуртожитку або на вигадливі овочево-рибно-м'ясо-мучні страви (на заздрість сусідці по кімнаті). Чи на хлопців із юридичного: все ж вони живуть на поверх вище. Хоча фізики, філософи та теологи теж у моді: перших сюди здавна тягне, як мух на мед (фізики й лірики насправді притягуються, як «плюс» і «мінус» у магніті), другі ж «пасуться» на тій самій території– у тому ж таки шостому корпусі.


Звідки ростуть корені
   Серед загальної моди на філологічному факультеті варто виділити певні відгалуження, пов’язані з наступними чинниками: 1) спеціальністю (тут є майбутні педагоги, журналісти, перекладачі); 2) місцем проживання (дім / орендоване житло / гуртожиток); 3) курс (перший курс завжди становить окрему специфічну масу будь-де, інші сходинки студентського життя також мають свої особливості); 4) приналежність до академічної групи (в таких порівняно маленьких студентських середовищах найтісніше відбуваються взаємовпливи). Приклад перший: мода на джинси і кросівки, що панує на першому курсі, втрачає позиції на четвертому і п’ятому, де на вершині «діловий» стиль, особливо блузки в стилі «ретро» (рюші, мережива, жабо і т. ін.) та костюми строгого покрою (таким чином студентки-філологині зазвичай демонструють своє прагнення навчатися в магістратурі або фактичний стан магістрантки). Приклад другий: відвідування різноманітних виставок, презентацій, прем’єр і відкриттів особливо характерне для майбутніх журналістів: вони вже відтепер бажають бути в курсі всіх подій і новинок; а зустрічі та автограф-сесії з письменниками особливо привабливі для філологів. Здебільшого і першим, і другим це справді цікаво, хоча іноді треба просто заповнювати своїми журналістськими тілами порожні місця в залі… Приклад третій: мода на двоповерхові бутерброди лідирує серед корінних чернівчан, яких випроводжають із дому дбайливі матусі, мода на пиріжки з кафе у підвалі шостого корпусу – серед жителів гуртожитку.

Відпочинок по-філологічному
   Іноді, відриваючись від романів і новел, чарівні студентки філологічного факультету відпочивають. Майже як героїні прочитаних ними творів. Хто проходить Ренесанс, відвідує театр, музеї, різні мистецькі заходи. Ті, що читають сучасних авторів, із пізнавальною метою ходять у нічні клуби («Сфера», «Сьоме небо»), більярдні (клуб «VISIM», «Панорама – Чернівці»). Навесні помітно збільшується кількість охочих поїхати куди-небудь на екскурсію чи пікнік. Уночі, коли на вахті особливо грізна жінка, що особливо зважає на комендантську годину і нікуди за межі гуртожитку нікого не випускає, філфак „зависає” в «Однокласниках», «ВКонтакті», «Скайпі», асьці чи якому-небудь чаті. Або просто на мобільному. Особливо креативні й непосидючі філологи і журналісти придумують різноманітні весілля, халатні вечірки, маскаради, ігрові зібрання («Мафія» на першому місці).

Хто творить музичну моду
   Музичні вподобання нав’язати досить важко. Цей процес, щоб бути успішним, мусить відбуватися делікатно і ненав’язливо. Наприклад, шляхом «кидання» улюбленої пісеньки своєму одногрупникові на стіну «ВКонтакті» чи через блутуз на нецікавій лекції. Або щоденним прослуховуванням її в гуртожитку при відчинених дверях із максимальною гучністю на колонках. Так народжується мода на музичні твори. А ще, звичайно, її формують ді-джеї в нічних клубах. Тож модними є пісні, які найчастіше крутяться на дискотеках, які лунають із найпотужніших колонок у другому гуртожитку.

  «Калинка», «Наф-Наф», «Єврошоп», або Хто одягає філологів
   Мода на одяг пов’язана з джерелами, з яких він виходить. А це: 1) «Калинівський ринок»; 2) крамниці одягу, розкидані по місту (підприємці з «Калинки» в них збувають той самий товар, що і в точках на ринку, лише за значно вищими цінами); 3) модні бутіки, ціни в яких вимірюються особливою грошовою одиницею – 1 у. с. (одна умовна стипендія); 4) стокові магазини і «Секонд хенд»; 5) посилки із закордону. Оскільки більшість студентів користується тим, що найдоступніше (найближче і найдешевше), то на філфаці помітна «калинівська» мода: лосини, туніки, шкіряні (і не дуже) курточки, балетки та туфлі на високих платформах і шпильках, легкі яскраві шифонові шарфики, окуляри у вигляді крапельок, пістрява біжутерія, місткі різнобарвні сумки і маленькі сумочки-клатчі. Декому щастить робити покупки у фірмових магазинах або отримувати брендовий одяг зі США, Великобританії, Італії, Франції від родичів. Такі студенти і студентки здебільшого підпадають під світову моду. Цікаво виділяються клієнти «Єврошопів» і т. п. – для них модним є поєднання стилів, яскраві кольори і сміливі фасони. Філологічний факультет також уболіває за етностиль, тож носити вишиванку – модно.

І ще деякі фішки
   Дуже помітна, особливо серед студентів спеціальності «Журналістика», мода на індивідуальний графік. Оскільки журналісти здобувають достатню кількість знань на практиці, а від університету чекають переважно лише місця для проживання, мінімальних коштів для прожиття (стипендія) та свідчення того, що вони профпридатні (диплом про вищу освіту), то цілком вистачає відвідувати університет один раз на місяць (а не як на стаціонарі – щоденно) і не платити за навчання (як на заочному), не втрачаючи при цьому вище названі можливості. Модним є записуватися на заняття з аеробіки. Ходити не обов’язково. Ще досі модно палити. Актуально рано виходити заміж (усе ж факультет наречених) і переводитися на альтернативну форму навчання. Найпопулярнішими темами для розмов є різноманітні телепроекти на зразок «Фабрики зірок» та «Україна має талант». І ніколи не минає мода на хлопців!
    Отже, певні смаки панують у різних сферах нашого життя протягом певного часу і постійно змінюються. Мода є своєрідною формою вияву культури і відображенням дійсності. Водночас вона задає певні правила поведінки і манери одягатися, тим самим обмежуючи особистість. Проте уникнути її дуже важко, якщо перебуваєш у відносинах із людьми, адже у процесі спілкування люди впливають одне на одного. Тож важливо просто не заглушувати особисті прагнення і вподобання смаками більшості, зберігати почуття гідності та не боятися мислити і діяти самостійно, навіть наперекір модним тенденціям!

Дослідження проводила Аліна ГОЛІНАТА-СЛОТА
 

P. S. Щиро дякую всім студентам і студенткам філологічного факультету, які ділилися зі мною своїми спостереженнями щодо моди на їхній території. Навіть якщо ваша інформація не була використана у статті, будьте певні, вона все одно наштовхнула мене до певних висновків, надихнула на деякі цікаві порівняння і метафори. Іронію сприймайте як добродушну усмішку (всі ми не без недоліків) і як стимул до самовдосконалення. Філологи, журналісти і перекладачі, ви чудові!!!
Категорія: Статті студентів | Переглядів: 1807 | Додав: | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 6
6 sonata  
0
"...цілком вистачає відвідувати університет один раз на місяць" Аліна! Я, здається, Вас на парах бачила частіше... unsure

5 Lara  
0
хороша ідея)))
"Хоча фізики, філософи та теологи теж у моді: перших сюди здавна тягне, як мух на мед (фізики й лірики насправді притягуються, як «плюс» і «мінус» у магніті)" - мене це речення взагалі порадувало - у мене наречений вчився на фізфаці, і про плюс і мінус - то таки правда)))

4 )))  
0
є ідея адресувати таку приховану рекламу на сайт якимось фізикам biggrin

2 Vitalia  
0
гарна фота біля наречених, книголюбок і неперевершених господиньок :)))

3 sonata  
0
"Факультет наречених, книголюбок і неперевершених господиньок" А то вже прихована реклама smile

1 Lara  
0
Я підібрала до статті декілька фот, якщо у когось є кращі - кидайте посилання - вставлю)

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]