20:16 Як писати про економіку доступно | |
У місті Буча Київської області відбувся модуль школи соціальної журналістики «Як писати про економіку доступно». Його організували Фонд Фрідріха Наумана «За свободу» та Академія української преси, а лекторами стали Радник з друкованих медіа Інтерньюс Нетвок, медіа-тренер Олег Хоменок та експерт з економіки, магістр економіки (Київська Школа Економіки) Іван Полтавець. Упродовж трьох днів журналісти з’ясовували, як економічні реформи впливають на особистий добробут і яке відношення до цього мають медіа, як за принципом «наближення до читача» відчути запити аудиторії та як, уявивши свою аудиторію, максимально зрозуміти її потреби, в тому числі й доступно подати зазвичай складні для сприйняття економічні теми. Сфери реформування економіки – регуляторна, податкова, земельна, інвестиційна, пенсійна, трудова та інші – стали об’єктом їхньої уваги. В огляді проблеми враховувалися короткострокові та довгострокові наслідки реформ, національні та місцеві ініціативи. Представники ЗМІ звернули увагу на основні економічні терміни у журналістській аналітиці, на індикатори оцінки успіху/провалу реформ, змогли простежити, як маніпулюють статистикою та набути навичок роботи з економічними показниками (цифрами, схемами, графіками), щоб вони не ввели в оману ні їх, ні згодом - читача. Можна було самому виявити помилки в статистичній інформації «прес-релізу» та порушити питання, «не вигідні» владі. Мабуть, для кожного учасника семінару став важливим огляд джерел економічної та ділової інформації, законодавства, державних реєстрів, баз даних. Це якісно покращує пошукову роботу журналіста і дозволяє випередити ті чи інші кроки влади, винісши її ініціативи на суспільне обговорення ще до остаточного прийняття офіційних рішень. Приємним сюрпризом для присутніх стала прес-конференція професора, доктора економічних наук Віктора Пинзеника, якого президент АУП Валерій Іванов представив як «останнього ліберала» в українській економіці. Працюючи у режимі тренінгу у групах, представники ЗМІ запропонували по п’ять проблем для публікацій на економічну тематику, обговорили їх цільову аудиторію та методи висвітлення. Йшлося по монетарну, фіскальну, регуляторну, торгову політику в державі. Особлива увага була приділена новітнім формам роботи у ЗМІ - конвергенції, мультимедіа, інтерактивності, а також ролі соціальних медіа. Специфіку подання економічної інформації в друкованих ЗМІ, Інтернеті, сюжеті на радіо і ТБ та приклади візуалізації інформації й мультимедійних публікацій продемонстрував медіа-тренер Олег Хоменок.
Робота в групах по складанню плану публікації на теми реформ довела, що присутні гідно справилися із завданням, а отриманий досвід буде реалізований ними у щоденній роботі. Корисний він і для викладачів журналістики, адже, як висловилася директор АУП Оксана Волошенюк, вони «передають знання далі». На фото 1 - Свій мультимедійний проект обговорюють журналістка газети "Час" (Чернівці) Надія Вірна та головний редактор газети "Вісті Волині" (Луцьк) Андрій Андрощук 2 - Відбувається прес-конференція Віктора Пинзеника 3 - Робота над редакційним завданням в одній з груп. Інформаційний привід - введення реєстрації підприємства в онлайн. | |
|
Всього коментарів: 0 | |