Головна » 2010 » Серпень » 11
200 студентів ЧНУ віком від 18 до 20 років висловилися на тему: причини, наслідки і «перспективи» вульгаризації сучасного мовлення. Його провела відомий мовознавець, професор кафедри історії та культури української мови Надія Бабич. Це майбутні журналісти (20 чол.), юристи (50 чол.), економісти (50 чол.), теологи і релігієзнавці (30 чол.), філологи (42 чол.) та випадкові співрозмовники (8 чол.). За результатами опитування помітно, що частина молоді визнає вульгаризацію як незаперечний факт, вважає його закономірним та навіть наводить аргументи для виправдання. Найпоширенішими тезами відповідей, які мали форму твору-роздуму, стали:

1. Українська мова в чистому вигляді майже не збереглася.
2. Практично у всіх сферах мовної практики вживаються вульгаризми.
3. Мова наша не має ніяких перспектив розвитку.
4. Вульгарні слова є невід’ємною складовою мовлення більшості людей.
5. Люди ненавидять суспільство і хочуть «красномовно» його образити.
6. Ми деградуємо!
7. Усі мови зіткнулися з вульгаризацією, але найбільше вона, очевидно, уразила Україну.
8. Живемо, як у курнику: що дадуть, те й маємо. Ми не спроможні щось зробити? Хто володар нашого життя? Всім байдуже!
9. Вульгаризація – теж хвороба, як і СНІД, вона проникла в наші домівки. Той, хто вживає вульгаризми, є носієм мовної інфекції.
10. Суспільство ... Читати далі
Категорія: Статті викладачів, лаборантів і т.д. | Переглядів: 901 | Дата: 11.08.2010 | Коментарі (2)

Студентська практика
Світлана Римар, Оксана Танащик

Питання, чим зайняти дітей влітку, актуальне чи не для кожної родини. Адже. Враховуючи наслідки економічної кризи, дозволити собі сімейний відпочинок десь за межами дому можуть далеко не всі. Добре, якщо діти вже достатньо виросли, щоб самотужки давати собі раду, чи з ними залюбки посидять дідусі-бабусі. Можна, звісно, розраховувати й на садочок. Такі установи влітку працюють у звичному режимі, хоча, як зазначає завідуюча Чернівецькою дошкільною дитячою установою № 7 Галина Ченишко, кількість дітей, які відвідують садок, у цей період зменшується практично вдвічі. За хорошої погоди вихованці дошкільного закладу бавляться у саду чи ігрових майданчиках, організовуються і невеликі прогулянки містом, тобто комфортне перебування для наймолодших забезпечене. 


А що ж робити, якщо без нагляду ризикують залишитися, скажімо, наймолодші школярі? Тут уже вступають у дію цілі схеми, які відпрацьовувались роками: на червень школи організовують денні табори, у яких учням забезпечено харчування та постійний нагляд педагогів, наступні ж два місяці батькам або доводиться по черзі брати відпустки, або купувати путівку в дитячий табір чи санаторій для свого чада. Останнє, як відомо, обійдеться недешево. Зостається, звісно, і варіант залишати їх удома, практично без нагляду – по сусідст ... Читати далі

Категорія: Статті студентів | Переглядів: 794 | Дата: 11.08.2010 | Коментарі (0)