Головна » 2014 » Квітень » 14 » Теми економіки не бувають нудними, якщо писати про них доступно
19:46
Теми економіки не бувають нудними, якщо писати про них доступно

  9-10 квітня студенти спеціальності «Журналістика» відвідали дводенний тренінг «Як писати про економіку доступно», організований Фондом Фрідріха Наумана «За свободу» та Академією української преси у ЧНУ.

  Про економічну тематику у ЗМІ розповідали Олег Хоменок – медіа-тренер, старший радник з друкованих медіа Інтерньюс-Нетворк – та Олексій Набожняк – експерт-економіст, магістр, виконавчий директор комунікаційної групи PR-Effect, старший викладач Могилянської школи журналістики. Фонд Фрідріха Наумана представляв Президент АУП проф. Валерій Іванов.
  Упродовж двох днів студенти-журналісти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича з’ясовували, як економічні реформи впливають на особистий добробут і яке відношення до цього мають медіа, як за принципом «наближення до читача» відчути запити аудиторії та як, уявивши свою аудиторію, максимально зрозуміти її потреби, в тому числі й доступно подати зазвичай складні для сприйняття економічні теми.
  Мабуть, для кожного учасника семінару став важливим огляд джерел економічної та ділової інформації, законодавства, державних реєстрів, баз даних. Це якісно покращує пошукову роботу журналіста і дозволяє випередити ті чи інші економічні кроки влади, винісши її ініціативи на суспільне обговорення ще до остаточного прийняття офіційних рішень.
  Основний акцент все ж робився на проблемі визначення цільової аудиторії. «Перш ніж написати якусь статтю, завжди запитуйте себе: «Навіщо?», «Хто буде її читати?», «Що у цій темі є корисного для мене?» – такий підхід рекомендував Олег Хоменок. Ще один приклад: чи буде цікаво людині, яка одержує мінімальну заробітну плату, читати про те, скільки буде коштувати новий iPhone (1000 $). «Орієнтуватися треба на свого читача», – переконували тренери.
  Олексій Набожняк, експерт-економіст, пояснив студентам систему виведення коштів в офшори, що викликало жваву дискусію в аудиторії, оскільки слово «офшор» є сьогодні дуже часто вживаним, однак мало хто розуміє, як працює ця схема.
  Подальша робота в групах з пошуку тем для можливої публікації статті з економічної проблематики в області довела, що присутні гідно справилися із завданням, а отриманий досвід корисний для уже практикуючих журналістів, адже відчувається дефіцит висвітлення економіки у місцевих ЗМІ, і, як висловився Олег Хоменок, «40 обраних тем – це навіть не план на рік, а ціла п’ятирічка».
  Підводячи підсумки тренінгу, президент Академії української преси професор Валерій Іванов ще раз підкреслив важливість професійності журналіста. «Сьогодні не важливо, у якому місті ти працюєш – чи це у столиці, чи у провінційному містечку. Будь-який смартфон нині вміщає все потрібне – камеру, диктофон, різноманітні програми. Вам лише достатньо показати матеріали редактору і запитати, чи не хочуть вони використати інформацію. От і все! Однак журналіст, попри свою універсальність, не має права занижувати планку професійності», – наголосив Валерій Феліксович. 
  Любов Василик – завідуюча кафедрою «Журналістики» Чернівецького національного університету – відмітила важливість проведення подібних заходів для студентів, зізналась, що, попри неодноразову участь у тренінгах від Академії української преси, із задоволенням ще прослухала б їхній курс разом зі студентами, оскільки кожного разу можна почути щось нове, щось корисне. Вона відмітила, що студенти позитивно відгукуються про тренінг, задоволені програмою та чекають наступної зустрічі.

Олена СЛАВСЬКА

Категорія: Статті студентів | Переглядів: 283 | Додав: | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]