Головна » 2013 » Грудень » 2 » Що кожен вчений повинен знати про журналістику
23:56
Що кожен вчений повинен знати про журналістику
    По-перше, журналістика – це професія, і як в будь-якій професії у неї є свої особливості, правила і секрети майстерності. Тому вчений повинен довіряти журналістові і бачити в нім рівного собі співбесідника. Існують цілі посібники для вчених, які дозволяють ознайомитися з нехитрими правилами спілкування з журналістами і знати деякі їх секрети.
1. Чому журналісти завжди квапляться?
Як правило, журналістові треба здавати матеріал в певний термін, і найчастіше термін цей вимірюється ліченими годинами. Якщо вам подзвонив журналіст, щоб узяти коментар про подію, що горить, це означає, що відповідь йому потрібна зараз, в крайньому випадку, через декілька годин, тому що до кінця робочого дня він повинен здати статтю.
Рада: передзвонюйте журналістові негайно.
2. Чому журналісти просять пояснити їм проблему простіше?
Тому що журналісти не в курсі ваших досліджень, вони не володіють вашою термінологією. Не треба вимагати від них неможливого. Наукові дослідження зараз дуже складні, вони вирушають все далі і далі від звичайного світу, для їх опису винайшли спеціальну мову, незрозумілу широкій публіці. Навіть ваші колеги часто не розуміють, про що це ви ведете мова.
Рада: говорите з журналістом простіше. Розповідайте на рівні обивателя без наукових термінів і складних зворотів.
3. Чому журналісти роблять помилки в статтях?
Це через те, що журналіст щось не зрозумів з пояснень Вченого.
Рада: постарайтеся зробити основні положення вашої роботи як можна ясніше, повторите потрібну думку кілька разів. Поцікавтеся у журналіста, чи все він зрозумів, чи знаком йому той або інший термін, предмет досліджень, явище природи, чи є у нього ще питання. Не жалійте часу на точне і ясне вираження своїх думок, ви нічого не втратите, але уникнете нерозуміння.
4. Чому журналіст пише статтю сам, а не просить про це Вченого?
Тому що писати статті – це безпосередня робота журналіста, йому за це платять гроші. У багатьох виданнях існують особливі вимоги до текстів, і лише журналіст, що працює на це видання, знає, як треба зробити матеріал, придатним для публікації.
Рада: не робіть за журналіста його роботу, він напише краще і швидше за вас, просто дайте йому вичерпну і ясну інформацію.
5. Чому журналісти люблять "смажене"?
ЗМІ – це, в першу чергу, бізнес, і журналіст – продавець, який повинен продати свої статті на користь публіки, але при цьому він не повинен займатися утворенням публіки – для цього є школи і Вузи. Мета журналіста – інформувати про подію і розважити публіку. Рада: забезпечуйте журналіста точною і продуманою інформацією в строк.
Дрига Артем
Категорія: Історія науки і техніки | Переглядів: 507 | Додав: | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]