Головна » 2013 » Жовтень » 29 » Баварські редакції – мрія кожного журналіста
21:54
Баварські редакції – мрія кожного журналіста
Навчання безпосередньо у редакціях німецьких ЗМІ стало ключовим моментом всього перебування студентів-журналістів ЧНУ у Німеччині. Саме ці моменти залишили найбільше вражень і роздумів. 

    Чи можна порівняти редакції баварських газет чи телестудій з буковинськими? На жаль, це дуже важко. Можна, але порівняльна характеристика буде не на нашу користь. Так можна охарактеризувати стан німецьких провінційних ЗМІ очима українських студентів. А тепер докладніше.
   «MittelbayerischeZeitung» («Середньобаварська газета»), м. Регенсбург. Нову зелену багатоповерхову будівлю з величезними вікнами можна побачити ще здалеку. Всередині багато світла та ніжно пастельні відтінки стін. Робочий день розпочинається швидко. Напередодні дев’ятої величезний ньюзрум наповнюється журналістами. Кожен за своїм комп’ютером сумлінно виконує роботу. Здається дивним, але у приміщенні, де знаходиться більше п’ятдесяти людей, панує тишина: ніхто не відривається від свого монітора за винятком тих, хто підходить до просторої сенсорної дошки планування чи одного із столів обговорення робочого процесу. Коли до ньюзруму увійшла наша студентська делегація, багато хто так і не відвернув голови від свого комп’ютера, а хто й відволікся, усміхаючись нам, то зовсім ненадовго.
   «MittelbayerischeZeitung» виходить у паперовому та електронному форматах. Редакція повністю працює за крос-медійним принципом, тобто теми в обох варіантах виходу співпадають, але подаються по-різному. Над проблемою працює двоє чи більше журналістів для того, щоб матеріал позбавити суб’єктивності.
Всього у газеті 110 журналістів та 10 волонтерів. Кореспонденти є у багатьох країнах світу, при тому що Регенсбург – місто, у якому живе близько 135 тисяч мешканців. У порівнянні це навіть не обласний центр України. Якраз у нашій державі їхнього кореспондента немає, найближчі працюють у Москві та Варшаві. Як зазначив редактор відділу політики, про Україну у «MittelbayerischeZeitung» згадують рідко: зокрема, найвідомішою постаттю української політики є пані Тимошенко. Така непомітність зумовлена відсутністю частих інформаційних приводів, актуальних для баварського читача.
   Намилувавшись робочою атмосферою, наша група ще довго фотографувалась біля великої металевої кулі при вході до редакції – своєрідного символу планети. Недалеко звідси зрівнювали із землею на перший погляд офісний будинок. Як виявилося, це колишнє приміщення відвіданого нами ЗМІ. Редакція переїхала звідти у травні цього року. На запитання, чому будівлю зносять, адже виглядає вона пристойно, нам відповіли, що за стилем дім не вписується в архітектуру Регенсбурга, тому тут побудують інший. Ех, почули б про це в Україні, де хоча б ремонтували!
   А на черзі наша екскурсія до Нюрнберга – «ока та вуха Німеччини». Телерадіокомпанія «Bayern» розташована у тихому районі колись понівеченого війною міста (на 70% воно було зруйноване). Приміщення радіо та телебачення розділені та знаходяться навпроти один одного. Коли ми увійшли до редакції новин, там за круглим столом відбувалось планування новинних випусків та пропонування тем. Журналістам допомагав у цьому завданні величезний проектор, на якому можна було спостерігати за сайтом телерадіокомпанії.
Упродовж екскурсії різноманітними теле- та радіостудіями нам сказали, що техніка тут давно цифрова. Всі майже забули, що таке касети та плівка. Особливе зацікавлення викликала студія, яка поглинає звук: говори, хоч кричи – а чуєш сам себе тихо, голос наче всмоктується стінами.
Радіокомпанія «Bayern» вміщує у собі 5 радіостанцій. Всі вони розділені за тематичним та змістовим наповненням. Так, «Bayern 1» спеціалізується на випуску новин, які оновлюються кожні 15-20 хвилин, «Bayern 2» пропонує класичну музику тощо.
    Цей ЗМІ не є приватним, а виходить як продукт суспільного мовлення. Матеріали на сайті не можна подивитись у вільному доступі. Як показали нам 10 днів у Німеччині, громадяни цієї країни звикли платити за будь-яку інформацію, а особливо за програмне забезпечення, що для нас, українців, ще не ввійшло у звичку. Суспільне мовлення Німеччини існує за кошти громадян, і плата за нього сприймається як звична річ: пересічні німці сплачують за послуги ТБ разом з комунальними платежами.
   Автомобілі, що обслуговують інформаційні потреби компанії, – на будь-який смак: від Фольсвагенів до Рено і від Шкод до БМВ. І знову порівняння: Нюрнберг - не настільки велике місто (близько півмільйона жителів).
Баварські редакції – мрія кожного журналіста. Для нас такою мрією залишається сподівання на продовження Літньої школи для студентів-журналістів у наступному році.


Вікторія Коваль
Категорія: Про журкафедру | Переглядів: 315 | Додав: | Теги: крос-медіа, журналістика | Рейтинг: 5.0/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]